Iskremprodusenten på Askøy lanserer ny visuell identitet og logo 22. februar. Den nye identiteten skal overordnet ta opp i seg selskapets verdier; troverdig, ansvarlig, smart og å ha det lille glimtet i øyet.
Lanseringsdatoen er ikke tilfeldig. Det er dagen for norsk dagligvarehandels største vindu for sortimentsendringer. Et vindu også for Isbjørn Is sine iskremnyheter som strekker seg fra premium nytelse med inspirasjon fra desserter og kaker som Brownies, Rocky Road og relansering av store fristelser i små formater, samt frukt- og saftisprodukter med høyt fruktinnhold. Både nyheter og eksisterende sortiment i iskremdiskene vil presentere deres nye identitet gjennom nye og revitaliserte produktdesign og markedsmateriell for vinter og vår 2021 og utover året.
- «Isbjørn Is gjør det lett å dele små gleder i hverdagen» - vårt nye verdiforslag, har som formål å ta opp i seg hvem vi skal være for fremtiden, sier Markeds- og Kommunikasjonssjef Marvel Skreien Stigen. Vi skal i tillegg styrke vår unikhet gjennom en differensiert merkevareposisjonering vs. konkurrenter i kategorien – samt gøy, utadvendt, moderne og uttrykksfull. Logoen i seg selv skal symbolisere vår historie og identitet på en tydeligere måte – i en ny tid med bruk av nye virkemidler, fortsetter Skreien Stigen, som også er leder av Ressursgruppe Handel i Bergen Næringsråd.
- Vi skal dyrke vår vennlighet og raushet, samtidig som vi skal dra merket mot økt lekenhet og uttrykksfullhet. Emballasjedesignene skal bygge kjennskap til modermerkevaren med tydelige kjennetegn og en distinkt fargebruk, og designet har som formål å bygge kjennskap og preferanse hos både store og små iskremglade. Våre produktlinjer innenfor segmentene Premium Nytelse og Helse og Sunnhet skal i større grad kobles til modermerkevaren gjennom en monolittisk merkevarearkitektur, avslutter Skreien Stigen.
- Internt har vi varmet opp til den eksterne lanseringen av rebrandingen siden 28. januar hvor vi startet med utskiftning av våre egne merkevaresymboler på fasader og øvrige fasiliteter. En stor dag – en viktig dag – en dag for å tenke bakover og fremover. Mest på det som ligger foran og etter oss, deler Morten Kolseth, Administrerende Direktør i Isbjørn Is Holding.
Resultatmessig hadde Isbjørn Is Holding i 2020 en omsetningsøkning 115 MNOK og et samlet salg på 350 MNOK Driftsresultat før skatt endte på 22 MNOK.
Her kan du lese hele pressemeldingen fra Isbjørn Is
For ytterligere informasjon kontakt:
Markeds- og kommunikasjonssjef Marvel Skreien Stigen / (m) 482 40 634
Administrerende direktør Morten Kolseth / (m) 934 19 924