MER ENN ble startet i 2020 av gründerne Ingrid Spord og Jan Steinar Sleen og har svært ambisiøse utviklingsplaner. På nyåret i år fikk selskapet med seg Marianne Ryan som CEO.
MER ENN sitt mål er å tilby størst mulig andel sunne, grønne råvarer i sine produkter.
På den måten bidrar selskapet positivt til folkehelsen samtidig som selskapet hjelper sine kunder til å redusere matsvinn og unngå CO2e-utslipp. MER ENN sin innovative produktutvikling bidrar til økt grøntandel i måltider, noe som får stadig større fokus nasjonalt.
MER ENN har gjennom det siste året hatt en sterk omsetningsvekst, både pga utvikling av flere, nye produkter og fordi selskapet har landet flere, store kundeavtaler. Strategisk viktige kunder det siste året har vært Strawberry, Coor, SIN, SSP og Fjord1, og produktene distribueres nasjonalt gjennom ASKO og andre nasjonale grossister.
De videre planene for selskapet er ambisiøse. Selskapet skal løfte volumet videre innen hoteller, kantiner og servering i 2024, og for 2025 planlegges det lansering i dagligvare. MER ENN gjennomfører gjennom sommeren 2024 en kapitalinnhenting for å finansiere planlagte skaleringstiltak.