- Man må tørre å bruke penger!

- Man må tørre å bruke penger! mener adm. direktør i Fjordkraft Rolf Barmen. Både i gode og dårlige tider er det nødvendig å bruke penger og investere ifølge Barmen.
  • Publisert mandag 27. august 2018

 - Man må tørre å bruke penger, mener adm. direktør i Fjordkraft Rolf Barmen. Både i gode og dårlige tider er det nødvendig å bruke penger og investere i fremtiden. 

Krevende reise
For at Fjordkraft skulle kunne børsnoteres måtte de legge om en del av måten de arbeidet på, for å møte standardene som settes av Oslo Børs. - Hadde det ikke vært for den store kollektive innsatsen de ansatte gjorde, hadde vi ikke klart å bli børsnotert sa Fjordkraftsjefen. Han takket bedriftens ansatte for at selskapet har den suksessen de har oppnådd. - Det har vært en interessant, men også en krevende prosess forklarte Barmen. Siden de ble børsnotert 1.mars tidligere i år har selskapet økt 300 millioner kroner i verdi.

Jaget på mobilabonnentene 
Med den økte omsetningen Fjordkraft har hatt de siste årene, samt aksjoneringen i mars, har selskapet skaffet seg de nødvendige ressursene for å investere i andre sektorer, primært i mobilabonnement. - For at en butikk skal tiltrekke seg kunder, er det behov for å tilby mer enn en vare, mener Barmen. Det er viktig for Fjordkraft å  stå på flere bein, samt å bygge en sterkere kundelojalitet. Til dags dato har Fjordkraft litt over 50.000 mobilabonnenter. De har som mål å tjene penger når man anslagsvis vil nå 100.000 mobilbrukere i 2020.

I klima-fortroppen
Klima er et område som Fjordkraft er opptatt av det. Her forlanger Fjordkraft av leverandørene sine at de skal være klimanøytrale. Dette er et tiltak som Fjordkraft har klart å gjennomføre grunnet at de har fått støtte fra store offentlige aktører som Statkraft. Ved å forlange klimanøytralitet fra sine leverandører, setter Fjordkraft en presedens om at å være klimanøytral er både et oppnåelig, men også et ønskelig mål for andre selskaper.  

Den 30. august presenterer Fjordkraft resultatene fra Q2 og hvordan det har vært for selskapet å gå inn i børsmarkedet. Presentasjonen under Hordaland på Børs viste at Rolf Barmen og Fjordkraft har en tydelig investeringsvilje, er miljøbevisste og har klare ambisjoner for fremtiden.

 

Våre hovedsamarbeidspartnere