
Bli bedre kjent med oss:
Handelsbankens mål er å ha bedre lønnsomhet enn gjennomsnittet av bankene vi konkurrerer med. Våre viktigste virkemidler for å nå dette målet er å ha mer fornøyde kunder og lavere kostnader enn konkurrentene våre. Over tid har dette ført til at vi er en konkurransedyktig bank med langsiktige relasjoner til våre kunder.
Bankvirksomhet
Vår måte å drive en fremgangsrik bank, bygger først og fremst på et grunnleggende menneskesyn kjennetegnet av tillit til og respekt for enkeltindividet - kunder som medarbeidere. Vi har kunden i sentrum og lytter til kundens mål og behov. Våre verdier er ikke nedfelt i punktform, men er en naturlig del av hvordan vi jobber.
851 i Norge
1) Utlån og finansiering er en av Handelsbankens kjerneaktiviteter. Konsekvensen av å ta bærekraftsrisiko på alvor, er at vi diskuterer dette med kundene og utfordrer, og vil si nei til virksomheter hvor vi ser forhøyet risiko fremover. Som bank ønsker vi å satse på fremtidens vinnere, ikke fremtidens tapere. Med de endringene som nå skjer på klima, vil noen aktører forsvinne og andre komme til. I tillegg tilbyr vi grønne obligasjoner og lån.
2) Handelsbanken-konsernet forvalter mer enn 600 milliarder for kundene våre, og via dette eierskapet ønsker vi å påvirke utviklingen i riktig retning. Vi velger å investere i selskaper som gjør en forskjell og bidrar, og vi sier nei og velger bort selskaper som ikke støtter bærekraftig utvikling. Vi er også aktive eiere som bruker stemmeretten og eierskapet vårt til å påvirke selskapene i en bærekraftig retning.
14,56 milliarder i Norge Handelsbanken har vært stolt samarbeidspartner med Bergen Næringsråd i over 25 år. Økt synlighet og nettverk er viktig, men også å direkte støtte det gode arbeidet som Bergen Næringsråd gjør for regionen.
